KOSTIUMY POSTACI

Kostiumy aż trzech postaci w Trzech myślach bardzo dobrze przylegały do jego własnej oso­by. Podobne postępowanie dawało mu najwięcej możliwości wypowiedzenia wieloznacznej całości, wieloznacznej, bo ukry­wającej w sobie wiele układów odniesienia. Przy tym trzeba jeszcze pamiętać, że narratorzy rękopisów pozostawionych przez Henryka Ligenzę są różni! I bynajmniej nie powin­no się to stać powodem do posądzeń Krasińskiego o kameleonowatość czy eklektyzm. Korzystał on po prostu z wielką mae­strią z prawa literatury do tworzenia całości z rozmai­tych punktów widzenia. Warto wydobyć jeszcze jeden dowód wspólnoty odczuć Kra­sińskiego i fikcyjnego wydawcy Trzech myśli. Oto we wspo­mnianym już liście-dzienniku z podróży sycylijskiej — Kra­siński zanotował pod datą 23 IV 1839 bardzo ujemne sądy o lu­dzie neapolitańskim, m.in. taki: „co chwila ryczą, biegną, ska­czą, piszczą, pozierają, puszczają fajerwerki, kłócą się o funt makaronów lub klaszczą w dłonie, kiedy się poliszynel albo król na ulicy ukaże.

Witaj na moim portalu o hobby, jeśli jesteś zainteresowany tematyką związaną ze sposobami na aktywne spędzanie wolnego czasu to zapraszam do czytania i regularnego odwiedzania mojego bloga! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)